Relax-Dental

Protez Çeşitleri

Endodonti diş pulpasına kadar ilerlemiş problemler ile ilgilenir. Endodonti’de uygulanan tedaviler, bir enfeksiyon kaynağına bağlı olarak meydana gelen ağrı ya da hassasiyeti gidermeye yönelik tedavilerdir. Diş kökünde oluşan enfeksiyonlar da Endodonti’nin tedavi alanına girer.

Kanal tedavisi nedir ve nasıl uygulanır?

Kanal tedavisi pulpanın hasar gördüğü durumlarda uygulanan bir tedavi seklidir. Önceki yıllarda hastalanmış yumuşak diş tabakasıyla karşılaşıldığında tek çözüm çekim iken, günümüzde bu dişleri tedavi etmek mümkündür. Kanal tedavisi yapılmazsa ne olur? Derin çürük ve çatlak dolayısıyla pulpanın kendini iyileştiremeyeceği durumlarda diş canlılığını kaybeder, enfeksiyon bütün dişe yayılabilir. Kanal tedavisi yapılmazsa enfeksiyon kök ucundaki dokulara kadar ulaşabilir. Dişi çevreleyen çene kemiği de iltihaplanarak aşınır. Meydana gelen bu boşlukta absa oluşur. Bu tabloya ağrı ve sislik de eslik eder ve diş kısa zamanda kaybedilir.

Kanal tedavisi aşamaları

1.Radyografi alınarak sorunlu dişin tespit edilmesi.
2.Diş canlı ise lokal anestezi yapılarak diş ve çevre dokulardaki duyarlığın yok edilmesi.
3.Dişin Mine ve Dendin tabakalarındaki çürüklerin temizlenerek pulpaya ulaşılacak boşluğun oluşturulması. 4.dişe rubber dam takılarak izole edilmesi.

5.Elektronik aletler kullanılarak çalışma uzunluğunun saptanması ve radyografi ile teyit edilmesi.
6.Döner alet sistemleri kullanılarak kök kanalı içindeki encekte dendin tabakalarının, mikroorganizmaların yok edilmesi ve uzaklaştırılması.
7.Kök kanallarında döner alet sistemleri kullanılırken çeşitli kök kanalı dezenfektanları ile mikroorganizmaların yok edilmesi.
8.Döner alet sistemleri kullanılarak kök kanalı içindeki encekte dendin tabakalarının, mikroorganizmaların yok edilmesi ve uzaklaştırılması.
9.Kanal tedavisine baslarken diş canlı değil ise kök kanalı içine konulacak bir kanal antiseptiği ile belirli bir süre beklenmesi ve sonraki buluşmada kök kanallarının doldurulması